Καλδέλλης Ιωάννης, Ζαφειράκης Δημήτριος, Σπυρόπουλος Γεώργιος
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής / η φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:
- Γνωρίζει τα συστήματα αποθήκευσης ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας.
- Επιλέγει το καταλληλότερο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας για μια δεδομένη ενεργειακή εφαρμογή.
- Υπολογίζει τις βέλτιστες διαστάσεις ενός συστήματος αποθήκευσης ενέργειας.
- Γνωρίζει τις σύγχρονες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας.
- Συντάσσει ολοκληρωμένη μελέτη εξοικονόμησης ενέργειας.
- Επιλέγει τη βέλτιστη λύση εξοικονόμησης ενέργειας σε ένα ενεργειακό σύστημα.
Γενικές ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
- Ομαδική εργασία
- Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο του μαθήματος
Θεωρία: Κυριότερα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, αρχές λειτουργίας, μελέτη λειτουργίας συστημάτων αποθήκευσης, διαστασιολόγηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, οικονομοτεχνική αξιολόγηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, περιβαλλοντικά-κοινωνικά οφέλη, νέες τεχνολογίες συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, βασικές αρχές εξοικονόμησης και ορθολογικής χρήσης της ενέργειας, κατανάλωση ενέργειας σε παραγωγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, εξοικονόμηση ενέργειας στην οικιακή κατανάλωση και στα κτήρια, εξοικονόμηση ενέργειας στη βιομηχανία, στη γεωργία και στις μεταφορές, μελέτη συστημάτων συμπαραγωγής, ανάλυση κόστους-οφέλους επεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας, περιβαλλοντικά οφέλη ενεργειακών επεμβάσεων, νομικό-χρηματοδοτικό πλαίσιο, συμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας με χρηματοδότηση τρίτων.
Εργαστήριο: Διαστασιολόγηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, αξιολόγηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, οικονομοτεχνική αξιολόγηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, ανάλυση ενεργειακής κατανάλωσης και προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας, εφαρμογή ολοκληρωμένου σχεδίου εξοικονόμησης ενέργειας.
Αξιολόγηση φοιτητών
Για το θεωρητικό μέρος του μαθήματος: Ατομικές ή/και ομαδικές εργασίες και παρουσίαση των εργασιών (30%) και Γραπτή τελική εξέταση (40%), που περιλαμβάνουν ερωτήσεις σύντομης απάντησης και επίλυση υπολογιστικών προβλημάτων.
Για το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, ατομικές ή/και ομαδικές εργασίες και γραπτή εξέταση ή παρουσίαση, ανά άσκηση και ανά περίπτωση μελέτης (30%).
Η βαρύτητα του θεωρητικού μέρους του μαθήματος στον τελικό βαθμό είναι 70% και του αντίστοιχου εργαστηριακού μέρους 30%.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία
- Kaldellis J.K., (2010). Stand-alone and hybrid wind energy systems. Technology, energy storage and applications. Woodhead Publishing, ISBN 978-1-84569-527-9.
- Πέρδιος, Σ. (2010). Οικονομική αξιολόγηση επεμβάσεων για εξοικονόμηση ενέργειας. ΣΕΛΚΑ.